Tuesday, January 11, 2011

Bahagia Hanya Sementara



Assalamualaikum;)

Hello people..
Hari nie anda bersama saya noryana najjua moosin dalam segmen ‘oh..kamu milikku!’ yang akan bersiaran selama 1 jam setiap hari isnin hanya di tv3..ok ta aku punye ayat?..ok kan ?..aku tau...aku dulu mase kecik2 suke beno tgok tv..so bila  da besar nie banyak laa berangan nak jadik pengacara la,pramugari la,.pembace berita la..semua keje aku pilih nak yg glamour je kan..yelah sape yang taknak glamour,popular,ramai admirer..kan..kn..kn..tapi  kalau kejar glamour,kepopularan  sgt semua2 tue tade la kemane sgt pon kn(peringatan untuk diri sendiri)..



ok..entry nie sebenarnye aku nak tulis pasal kebahagiaan ..
sape yang ta suke bahagia kat dunia ni?...ade ke rasenye?...tade kn..bahagia pade aku ialah..bile aku dapat makan...peh..pehhhh..pehhh...bahagianye tak  terkate beb...tak terucap dengan kate-kate!..lagi2 kalau dapat yang free...yang sedap..banyak..tak ingat dunia  aku makan..anak kena culik sebelah pun ta sedar..dasat2!..



back to the story...

hari tu ..aku kan cuti sem kan..mase aku cuti sem tue aku tade la buat  part time keje mcm sem2 yg lepas..sebab mak  suruh aku duduk kat ghumah je..tolong dia kemas ghumah..so selain 2 keje aku ialah..bangun ,makan,tido..ini ialah keje tetap aku FYI la..kenkadang aku ade gak  buat overtime dgn keje tetap aku ni hah...lagi2 yang part tido 2 hah..

aku ptg2 selalu gak la lepak  kat luar ghumah..tgok org lain lalu lalang ..and then one day tue suddenly..!..jeng..jeng..jeng...trettttttt...... ade  bunny!...oooohhhheeeemmmmgggggg!..aku pun tatao dari mane datangnye  bunny 2...dari jiran sebelah uncle chong punye jiran sebelah kiri  kot yang ade bini dua 2 kot yang jual sayur pagi2 tue kot....ntah la..tapi  ape yg aku pasti hari ini  ekau rabbit aku yg punya!..HAHAHA!(ketawa syaiton)..aku pun melaksanakan kerja aku dengan assistant aku ..kakak aku 2...pegi menangkap rabbit tersebut...

.....................

selepas beberape saat...kami berjaye dengan cemerlang nye...aku buat rabbit tue mcm aku yng punya...bg makan,minum,tempat tinggal,kasih sayang..bagai menatang minyak yang penuh...
sampai la suatu mase......

dia dah kembali ke tuan asal dia...

aku tahu dia bukan hak aku..

sedih pulak nak bagi kat orng lain..

bila kita dah sayang...susah woo na lepas....sedih giler woooo....

so...kebahagiaan tak akan kekal..




p/s:sayangi ape yag ade kat depan mate kita..nanti kalau dah tade menyesal tak sudah..lagi satu jangan macam aku amik rabbit org lain..tapi..taPi..Tapi..TApi.. rabbit tue yg datang kat aku..mne aku tahu..ingat kan tak berowner...
 
p/s/s:Lumrah hidup yg indah hanya sementara,apa yang kita sayang yang kita pegang sekuat-kuatnya boleh hilang dalam sekelip mata sahaja walaupun kita tahu hakikatnya kita tetap ta mampu menghalang hati kita akan sentiasa mencari keindahan walau betapa pantas ia berlaku..(take from bloggerboy)teeheee....:)

p/s/s/s:terima kasih kat ina dan ika kerana dah membahan belog aku nie..especially ika...gitu arh korng kan...(tacing old2)..HAHA!...KORNG MEMang SENIOR YG TERBAIK ARH...pesanan:ni bukan sedut tau tapi tiup huuhhuuuu!..


nama dia Catch dlm english..dlm melayu tangkap ..;)hohoho

No comments: