Monday, October 4, 2010

kisah si pejalan kaki

haaaaaaaaaaaahhhhhhhhh...
dah lame ta update belog...
 hehehehe...
eh..dah lame ke??..hahhaha...ha ngok balik tarikh last update..baru je beberape hari...haish!..

AKU NAK KURUS!!
kisah aku kali ni yea belog....
plez belog support me....jangan  la bagi aku selera nak makan jeewww....hurmmm....
beberape hari lepas aku ade bace belog sorang membe ni...membe pon ta membe laaa...sebab dye ta kenal aku...hahahhaha...aku membe dye sebab aku follow dye kat belog dye..wakakaka!..membe la tue kan..kan..kan...;)
dalam belog dye ade banyak tips2 untuk remaje cm i ni..
tips na pkai tudung dengan cara yang betol...yang buat aku tertarik dan yang first sekali aku bukak and bace pasal 'cara nak kurus'
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....!sangat teruja la bai,,,
aku bace punya bace rupenya diet yang aku guna pakai kat diri ini selama nie salah...
aku selalu skip meals..ta makan nasik..bersukan terok2...
hish2...patot lah aku makin gemok..hahaha...
antara tips yang berkesan dan membe aku tue sendiri apply kat diri dia ialah jalan kaki..
jalan kaki laju2...petang2..
aku yang terlalu excited nak cube ni pon teros la pasang niat 'esok nak jalan kaki la pegi kolej'
berkobar-kobar giler..di tambah dengan bus abang ude yang memang takan lalu depan rumah kami esok sebab ade orang pasang kanopi depan rumah dia..so,bus abang ude hanya akan lalu tapi kat lorong yang jauh sikit sebab nak amek dak asrama laki sblh rumah aku..jdik makin kuat la impian aku 2...
pagi2 bngun siap2 nak pegi kolej..lepas je dengar hon abang ude..pon!!!!!!!!!!!!
aku tggu kejap biar tak bertembung nnti kat simpang jalan...dah lme sikit dalam 5 minit..aku pon mula lah dengan rancangan baik aku 2...aku jalan laju2 tpi perlahan sikit (cam ne 2)...
sambil perhati kiri kanan kot2 ade mamat hemsem ngah ondaway pegi office ke..hahaha...
ta ku sedari rupa2nya gerak geri ku diperhati kan oleh makcik2 yang tengah sidai kain..aku senyum jela wat pandai je..
aku jugak diperhatikan oleh budak2 pompuan yang tngh tuggu bus abang ude jugak..pelik sangat ke aku hari nie..aku tngok aku pakai baju ,kain ,tudung,sume2 la ..serba-serbi lengkap..dorang nengok aku cam aku nie ialah insan yang paling chomel yang dorng pernah nmpak la selamanye..wakaka!
tetiba..ade kete cam perlahan je kat sebelah aku nie..kete saga itam..
cuak je..tpi nsib baik pakcik ngan makcik ..fuhh..lego den...
'dik na tumpang ta..na pegi kolej kan?..sian ko ni dik bus tade ek?sini la naik pakcik..ke ko dah lmbat nak pegi kelaz'
adusss...
ptot la sume2 orng ngok aku lain mcm je..
aku jalan kaki dngan baju kurung nya,,dngan melaram nye..jalan laju2 lak tue..jdik dorng ingat aku tertinggal bus atau pon terlambat nak pegi kelaz..ahahaha..
aku tolak pelawaan pakcik tue..aku teros jee jalan..
dengan muke tebal..
mungkin aku salah timing kot...adusssssssssssss..
malu tahap gaban!

hahaha!
k chow!^o^v













No comments: